“Dan diantara tanda-tanda kebesaran Allah ialah Dia menciptakan dari diri kamu berpasang-pasangan supaya kamu merasa tenang bersamanya; dan Dia jadikan sesama kamu perasaan kasih sayang dan rahmat; sesungguhnya yang demikian itu menjadi tanda-tanda bagi orang yang berfikir” ( Ar-Ruum : 21 )

Saturday, October 13, 2012

Drama Adam dan Hawa Menjadi Kegilaan

Assalamualaikum

Akhir-akhir ni rata-rata bercerita tentang drama bersiri adam dan hawa sebanyak 80 episod.Drama ini di adaptasi dari novel adam dan hawa hasil penulisan aisya sofea.

Sambutan yang sungguh menggalakan.Malah saya juga pengikut tegar walau saya bukan pelanggan HD 134.Saya ikuti secara online :)

Sinopsis dari novel adam dan hawa

AIN HAWANI, zaman solonya ternoktah pada usia remaja. Hanya kerana silap perhitungan, timbul prasangka buruk, menyebabkan dia dan Adam Mukhriz terjerat. Rayuannya tidak dipedulikan. Lelaki itu pula diam membisu, seolah-olah benar apa yang berlaku. Akhirnya, ijab kabul antara mereka terlafaz dalam paksa dan tanpa rela. 

Sayangnya, hubungan suami isteri ini hanya tertulis di atas kertas sahaja. Ain yang kecewa, pergi jauh mencari harga diri. Adam yang ditinggalkan, menghitung hari-hari nan sepi. Setiap saat rindunya terus melimpah. Namun Ain tidak pernah berpaling melihat cinta yang mekar di hatinya. Ah... Adam pasrah! Semua itu salahnya kerana tidak berani memaknakan kata-kata. 

Setelah lapan tahun pergi dan menanti, Ain dan Adam dipertemukan di depan pintu Majidilharam. Bagi Adam, kebetulan ini memang didoakan sekian lama. Ain pula terus membenci dan menganggap ikatan mereka sudah terputus. Hanya lafaz Adam yang ditunggu. 

Tapi tegarkah Ain? Sejak pertemuan itu, hati Ain berbolak-balik. Nafasnya bagai berombak, perasaannya jadi gementar dan hidupnya sudah tidak keruan hanya kerana Adam. Benarkah dalam hati ada cinta? Tapi keegoannya cuba menidakkan. Ingin diluah, mulut tak terkata. Ingin disimpan hati tak tertanggung. Bagi Adam, dia tetap menanti Hawanya biarpun lapan tahun lagi...

Setakat ni memang ceritanya mengikut plot2 dalam novel.Heronya aron aziz dan heroinnya Nadiya Nissa yang di pilih oleh penulis aisya sofea sendiri untuk melakonkan watak ain hawani. Suka gaya Nadiya sangat natural.

Lagu tema Adam dan Hawa iaitu mutiara hati juga mendapat sambutan yang menggalakkan. Ramai juga rakan blogger yang post episod demi episod. Jadi senanglah saya nak tonton online :)

Sesiapa yang berminat nak download atau tonton online drama Adam & Hawa ni KLIK SINI

No comments:

Post a Comment

Post a Comment